Nina Docea

de Mădălina Rodocea

Din grijă pentru oameni

Strada era împânzită de oameni care treceau în sus și-n jos, unii senini, alții încruntați, unii liniștiți, iar alții aproape alergând. Din categoria întârziaților făceam parte și eu. În timp ce încercam să mă strecor prin mulțime, mi-am aruncat privirea încă o dată asupra ceasului: 15:50. În zece minute, ședința pe care o plănuisem urma să înceapă. Am mărit pasul. Deodată, un băiat uscățiv a sărit în fața mea, iar eu m-am văzut obligat să rămân pe loc:

– Bună ziua! Vă interesează sănătatea?

– Nu. Nu-mi place sănătatea, a venit imediat replica mea, alături de un zâmbet sarcastic.

Băiatul mi-a zâmbit mirat, rămânând fără cuvinte, apoi s-a dat la o parte, ca pentru a-mi face loc. „Nicăieri nu scapi de ăștia, dom’le!”, mi-am spus în gând în timp ce mă îndepărtam de bietul om, care n-avea nicio vină că fusese trimis să promoveze mai știu eu ce produs. Ia medicamentul X pentru cutare, ia tratamentul Y ca să previi, ia pastila Z care-ți garantează că vei fi sănătos tun… Pare-se că oamenii ăștia și-au propus să murim în condiții de sănătate optime…

În scurt timp am ajuns la recepția firmei:

– Ne pare rău, însă întâlnirea se amână din motive pertinente, mi-a spus secretara.

– Domnișoară, sunteți sigură că vorbim despre aceeași ședință? Sunt lucruri importante ce trebuie puse la punct în cel mai scurt timp, așa că mi-e teamă că motivele pertinente de care pomeniți mai pot aștepta până clarificăm situația. 

– Din păcate, nu putem face nimic în acest sens. Tocmai am fost înștiințați de faptul că o boală necruțătoare l-a împiedicat pe coordonatorul proiectului din a fi prezent astăzi, aici. 

La auzul acelor cuvinte, am înmărmurit. Nici nu știu când am ajuns din nou în plină stradă. Forfota aceea mă amețea de-a binelea și-mi părea că eram singurul din univers care stătea pe loc. Mi-am aplicat automat două palme mintal și, când m-am dezmeticit complet, mi-am dat seama că țineam în mâna dreaptă un pliant pe care scria cu litere îngroșate MediHelp InternationalÎn acel moment, am încercat să-mi amintesc ultima dată când am fost nevoit să mă internez în spital. Ei bine, folderul cu astfel de memorii nefericite era gol. Din fericire. Mi-a apărut apoi în minte imaginea băiatului acela uscățiv care mă întreba de sănătate și am reușit să fac legătura dintre el și pliantul care-mi atârna în mână. Brusc, mintea mi s-a luminat și am realizat un lucru: felul în care trăisem până atunci era haotic. Îmi făceam mereu planuri pe care încercam să le respect cu strictețe, fugeam de colo-colo pentru a-mi mulțumi șeful, așteptam ziua salariului pentru a satisface micile plăceri ale familiei, însă niciodată nu m-am gândit că șirul acesta de planuri s-ar putea întrerupe. Că, fără să te aștepți, într-o bună zi ai putea claca, iar viața spre care aspiri și pe care ți-o construiești în imaginație de ani de zile, s-ar putea transforma doar într-un gând fugar. Și-atunci, ce rost mai aveau atâtea planuri, dacă lipsea cel mai important dintre ele, planul de asigurare medicală?

Așa că am început să studiez atent ofertele celor de la MediHelp Internationalîn timp ce înaintam încet în josul străzii. Atenția mi-a fost captată de planul de asigurare MediHelp Superior Plan, cu cea mai mare limită a poliței, care s-ar fi potrivit perfect familiei mele: centrul de urgență disponibil 24/7 le-ar fi venit în ajutor părinților mei, care în ultimul timp au avut nevoie de mai multe ori de asistență la domiciliu, în condițiile în care deplasarea a devenit dificilă; soției mele i-ar fi surâs cu siguranță pe viitor beneficiile maternale, legate de nașterea la domiciliu, acoperite de către această asigurare medicală, iar în ceea ce mă privește, acoperirea internațională mi-ar fi redat încrederea care-mi lipsea în momentul în care trebuia să părăsesc țara în interes de serviciu. Să ai acces la orice clinică din Europa sau din lume, unde ești sub atenta supraveghere a celor mai buni specialiști, nu e de ici, de colo. Fusesem norocos că în perioada de până atunci, lipsit de vreo asigurare în acest sens, n-am pățit vreo minune prin țări străine. În caz contrar, ar fi trebuit să scot din buzunar sume enorme, care nu cred că mi le-aș fi permis.

Mă simțeam mai ușurat odată ce am aflat despre această posibilitate, însă pericolul încă ne pândea. Mi-am amintit de părinți și de soție, mi-am amintit de coordonatorul proiectului, ieri sănătos, azi luat prin surprindere de o boală nimicitoare, și m-am simțit mic, speriat și neajutorat. Am început să alerg. Tot mai tare. Oamenii dragi mă așteptau acasă, neputincioși în fața eventualelor probleme de sănătate. Doream să-i văd cât mai repede cu putință, să le ofer un fel de scut protector, șansa la o viață mai sigură…alergam…tot mai repede alergam…

S-a mai auzit un claxon și o frână puternică.

MediHelp-logo-2012-298x300

Tu te-ai informat în legătură cu beneficiile unei asigurări de sănătate private cu acoperire internațională înainte să-ți pară rău?

Asigură-te! Nu doar atunci când treci strada.

***Articol scris pentru cea de-a noua probă din cadrul SuperBlog 2014, sponsor – MediHelp International***

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la Octombrie 24, 2014 de în SuperBlog, SuperBlog 2014 şi etichetată , , , , , , .
