Nina Docea

de Mădălina Rodocea

Yar îs în orașul tău!

Ghiță Ciobanul

(Poveste adevărată)

Io, de felu’ meu, îs un băiat prietenos. D’apăi, drept să vă spun, tare m-am mai săturat să stau singur în vârf de munte păzind oile. Amu, nu zic nu, fost-a numa’ faină rețeaua asta de net, c-am mai schimbat vreo două vorbe cu pretinii, da-mi trebe și mie comunicare feistufeis… 

ghita-ciobanu-2

(vezi sursa)

Tocmai de-aceea, am aruncat un ochi pe prognoza meteo și-am văst că luna lui Brumărel vine cu chiciură și cețuri groase. „Nu-i bai!”, mi-am zis în gând, că și-așa eram înfometat ca un câne. Mi-am pus cojoculmi-am luat straița-n spate și după ce-am tras o fluierătură oilor, am plecat mintenaș la vale. Un drum anevoios, peste vârfuri semețe de munte, păduri necutreierate și întinderi nesfârșite. Când am ajuns în sfârșit la șes, după vreo două săptămâni, hăbăuc de atâta amar de mers și plin de tină, ce să vezi? Mă confruntam cu o hibă nemaipomenită. În loc s-ajung la Jina, satul meu natal, am nimerit fix în inima Sibiului.

Cum stăteam eu fain-frumos pe-o bancă, pentru a-mi hodini oasele betege, iaca numa’ aud așe:

Măi ciobane Ghiță, bată-te norocul

Ce-ai făcut aici, ditamai iarmarocul?!

Strada principală e plină ochi de oi

Ce vânt te poartă, bade, iarăși pe la noi?

*

Mi-s dragi munții ca nimica-n lumea asta

Dar nu mai stau singur și cu asta basta.

Coborât-am lin pe lângu-n mic părău

Și-uite-mă că yar îs în orașul tău!

*

Măi ciobane Ghiță, lumea te cunoaște

Și se strânge roată, ca pe lângă moaște

Dar bag seama bine, nu ești brav flăcău

Nu știi să spui „Yaris în orașul tău„.

Orășeanul s-a îndepărtat, lăsându-mă cu ochii în ceață. Ce voia să spună, numai Dumniezău știe. Norocul meu că am la prieteni pe Feisbuc, câte stele-s pe cer. Așa că m-am gândit să le cer sfatul. Dar nu oricum:

CONCURS

Că ești cioban ori orășean, din 13 octombrie până în 10 noiembrie ești invitat să-mi trimiți o fotografie sau un videoclip prin care să-mi arăți că știi ce-i acela un Yaris.

Ca să nu spuneți că sunt neserios, am să desemnez trei câștigători: pe doi dintre ei îi voi trage din căciulă, iar pe al treilea îl voi alege în funcție de cât de tare-mi fură ochii videoclipul său. Dacă mi-i fură mai tare decât nevastă-mea, al meu e!

Premiile constau într-o călătorie la stână, plus o porție de brânză bună. Hai, bre, că glumeam! Ce ziceți de o excursie de un weekend în Franța, mai precis la Valenciennes? E altă mâncare de brânză, nu?

Ar trebui să vă grăbiți. În caz contrar, poate o să vă fur premiul, căci eu știu deja cum arată un Yaris.

După ce-am făcut o clipă pe deșteptul, am așteptat notificările. Nimeni nu zicea nimic. Nici măcar un laic nu se-arăta la orizont. Bată-vă năcazul, ce prieteni buni mai am!

Deja se întunecase de-a binelea. Stăteam pe-aceeași bancă și priveam. Oile-și găsiseră ocupație pe gazonul din mijlocul sensului giratoriu, care era la vreo cinci minute de mers pe jos. Bine măcar că nu încurcau circulația! Când eram sus în munți, înainte să adorm număram stele. Sau oi. Acum ajunsesem cu numărătoarea la doi, dar nu număram nici stele, nici oi. Era a doua oară când o mașină vișinie trecea pe lângă mine și încă nu deslușisem ce scria pe spatele ei, în afară de un „Y” și de un „A”. Când am ajuns la trei, am mai văzut parcă un „R”. Patru. Să fie un „I” mare sau un „l” mic? Cinci. Ăla-i „S” toată ziua! Eram deja cu ochii închiși, la limita dintre somn și realitate. Y, A, R, I, l, S mi se învârteau în minte haotic. În timp ce moțăiam, căciula mi-a alunecat și m-am trezit ca ars:

YARIS!!!

Am bătut o dată cu baltagul în asfalt și am fluierat cât m-au ținut plămânii:

Miorițe de la munte, nu lăsați să treacă

Yaris-ul pe lângă noi și să ne întreacă

C-am bătut atâta drum și ne-am obosit

Dară cu puțin noroc, o s-avem hybrid.

*

Măi ciobane Ghiță, al nostru stăpân

Face-vom zid mare, chiar aici, în drum

Dacă ne promiți că ne iei cu tine

La fabrica Toyota din Valenciennes.

*

Miorițe de la munte, vă promit solemn

Iar dacă-i nevoie, bat chiar și în lemn.

Concursul acesta de l-om câștiga

Vom afla secrete, vom vedea Franța!

Când am ajuns la locul cu pricina, Yaris-ul era deja parcat, iar oițele mele dragi stăteau împrejurul său, ca pentru a-l proteja. Era strălucitor, de o frumusețe neasemuită. Mi-era și frică să-l ating, cu mâna mea aspră de cioban. Și totuși, am făcut-o. Ce bună ar fi fost o bucățică dintr-asta, zău așa! M-aș fi lăsat de mult de ciobănit. Dar niciodată nu e prea târziu.

Mi-am scos repede smartfonul și l-am tras în chip pe Yaris.

Iată-l! Seamănă?

Fotografie   Yaris2-300x300

Dar nu răsare, nu? 🙂

Nu-i niciun bai, că timp aveți berechet să-mi furați premiul, urmând instrucțiunile concursului care-l are în prim plan pe noul Yaris, altminteri nu știu cum o să fac pe plac celor 453 de oi dornice să viziteze Franța.

***Articol scris pentru proba a zecea din cadrul SuperBlog 2014, sponsor – Toyota***

6 comentarii la “Yar îs în orașul tău!

  1. Maria Agurita Ignat
    Octombrie 28, 2014

    Superb!!! Merită punctajul maxim 😛

    Apreciază

  2. Nina Docea
    Octombrie 29, 2014

    Glumești, nu? 😛
    Nu știu ce notă merită, dar singurul lucru de care sunt sigură e faptul că m-am distrat scriind articolul ăsta. Așa că a meritat osteneala. 🙂

    Apreciază

  3. rudia2014
    Noiembrie 4, 2014

    Am știut eu că ești bună! De când ne-am cunoscut! 🙂
    Succes maxim, draga mea!

    Apreciază

  4. Pingback: SuperBlog | Proba 10. Yaris în orașul tău!

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la Octombrie 28, 2014 de în SuperBlog, SuperBlog 2014 şi etichetată , , , , , , , .
