Nina Docea

de Mădălina Rodocea

GPS-ul amintirilor

images
Fără să exagerez, nu cred să fi întâlnit persoană cu o mai puternică orientare spre detalii (de cele mai multe ori, nesemnificative) decât inculpata. Lucru nu tocmai bun, căci de multe ori mi se întâmplă să captez doar un amănunt pe care restul de 99% nu l-ar băga de seamă, dar, culmea, să nu fiu atentă la contextul larg ce mi se desfășoară în fața ochilor.

Pentru cei ca mine, și nu numai, ar fi binevenită existența unui dispozitiv special care să ofere informații suplimentare legate de o anumită amintire, căci amalgamul de imagini începe la un moment dat să devină derutant. Mai precis, dacă eu mi-aș aminti doar un aspect mărunt, fără a fi pe deplin conștientă de împrejurarea în care a avut loc, dispozitivul, pe baza unor impulsuri nervoase, ar avea capacitatea de a reda întreaga scenă, așa cum am trăit-o atunci, dar și momentele (devenite între timp amintiri) care au avut legătură cu acea scenă. Practic, ar fi un fel de GPS al amintirilor, în care acestea sunt stocate în ordinea în care întâmplările reale din spatele lor au avut loc, iar utilizatorul le poate accesa oricând.

Cum anume?

Nu știu exact, dar măcar îmi pot închipui.

După ce neurologii ar descoperi mai multe despre zona din creier care se ocupă cu reactualizarea amintirilor, gadget-ul ar fi capabil să identifice și să transforme amintirile stocate de creier în seturi de imagini, care, alipite, ar rezulta într-o secvență video nu de foarte lungă durată, dar care ar reda contextul întreg, nu doar rămășițe ale acestuia. Mai mult decât atât, utilizatorul ar avea acces la alte amintiri similare, care au legătură directă cu cea găsită anterior, cât și la informații legate de data și ora exactă la care s-a petrecut evenimentul căutat.

Dispozitivul ar fi de dimensiunea unui smartphone și va avea nevoie de un sistem de operare performant, căci va lucra direct cu amintirile stocate în celulele creierului uman, prin intermediul unui microcip. Pentru a-l construi, aș cere o mână de ajutor celor de la magazinul MediaDOT.ro pentru ultimele oferte SSD Intel, dar și pentru oferte HDD, căci, odată achiziționat, spațiul ocupat de fișierele video ar crește cu fiecare zi care se scurge. Acestea pot fi transferate pe alte device-uri, însă e neapărat nevoie să le păstrăm și pe acest gadget, pentru a putea fi ușor accesibile în momentul în care dorim să căutăm o întâmplare după dată sau după amintirea care ne leagă de aceasta.

Un astfel de dispozitiv nu m-ar ajuta doar pe mine, ci ar veni și în ajutorul celor care suferă de pierdere a memoriei. În plus, să ne gândim la faptul că două persoane care au asistat la același eveniment, pot avea amintiri diferite. În contextul unui caz greu de elucidat, martori diferiți ar putea veni fiecare cu propriile amintiri, care n-ar avea nicio șansă să se transforme în mărturii mincinoase datorită corectitudinii și eficienței software-ului din spatele dispozitivului minune. Acestea, unite, ar putea soluționa o problemă care, altfel, n-ar avea răspuns.

Ție ți-ar fi de folos un astfel de dispozitiv?

logo_mediadot_patrat_mic2

*Articol cu iz de SF pentru Spring SuperBlog 2015*

surse: pinterest.com

8 comentarii la “GPS-ul amintirilor

  1. Natural
    Martie 21, 2015

    Mi-ar fi de folos, dar uitai la ce se foloseste 🙂 Spor!

    Apreciat de 1 persoană

  2. tssecrets
    Martie 21, 2015

    Uh cat m-am chinuit sa scriu la tema asta.

    Apreciază

  3. Daniela
    Martie 21, 2015

    Wow, ar fi excelent un asemenea dispozitiv, iar eu l-as achizitiona prima, indiferent de cost. Daca ar reda si ceea ce s-a discutat la un moment anume, nu numai imaginile legate de eveniment, ar fi nemaipomenit, cred ca inventatorul l-ar intrece pe Bill Gates in milioane de dolari din drepturi de autor.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Dan Pavel
    Martie 21, 2015

    Interesant expus si pentru anumite persoane poate util! Dar nu cred ca ar fi un produs indicat pentru persoane care au suferit anumite traume ce lasa rani si urme adanci in amintirile si sufletele lor! O deceptie, o pierdere personala, un atac la propria persoana… nu cred ca sunt momente pe care vrei sa ti le aduci aminte si sa le dai Play asa … doar de dragul de a fi masochist!

    Apreciază

    • Nina Docea
      Martie 23, 2015

      Într-un fel ai dreptate, nu m-am gândit și la latura aceea a problemei. Însă, în comparație cu amintirile de alt tip, astea dureroase nu se prea uită. Îți rămân în minte toate detaliile posibile și imposibile.
      Uite, eu sunt mai masochistă de felul meu, trebuie să recunosc. Am zile în care simt nevoia să plâng și caut filme care să mă bage-n depresie. 😀 Normal că nu mi-ar plăcea să dau play unor filmulețe cu întâmplări nefericite din viața mea, dar uneori devine necesar.
      M-am gândit la un astfel de dispozitiv în ideea în care mi-ar plăcea enorm să pot reda mimica unor persoane, gesturile, pe care, vrei, nu vrei, ajungi să le uiți la un moment dat. Iar pentru mine astfel de detalii sunt extrem de importante pentru că-mi dau seama de sentimentele din spatele acelor oameni. Dacă ar fi util sau nu, om trăi și om vedea. Sper. 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la Martie 20, 2015 de în Spring SuperBlog 2015, SuperBlog şi etichetată , , , , , .
