Nina Docea

de Mădălina Rodocea

Frumuseţea între ieri şi azi

tumblr_mnc4c3eKBa1rf7g1zo1_1280Mărul e fructul preferat al bunicii mele. Atât de preferat încât prima imagine care îmi trece prin minte când mă gândesc la ea e aceea a unei femei din ale cărei buzunare ataşate şorţului dau să cadă poame. Acesta a fost crezul ei: dacă vrei să fii roşie în obraji, mănânci mere. Şi, Doamne, ce obraji frumoşi, plini de farmec, mai are bunica!

Aşa a fost de când se ştie. Mi-a povestit cu o urmă de mândrie în glas cum lumea credea că primise vreun ruj dintr-o țară îndepărtată (căci atunci nu se găseau și pe la noi), iar ea îl folosea nu doar pentru buze, ci și pentru obraji. Acum aproape zece ani, când am început să am probleme cu tenul gras și acneea, am aflat că pe vremea ei se întâmpla extrem de rar să zărești pe cineva cu astfel de pete inestetice pe față. E adevărat că nu existau creme sau tratamente, la fel de adevărat cum e și faptul că nici probleme nu prea existau. Cu toate astea, bunica mi-a mărturisit că nu culegea mere doar pentru gustul dulce-acrișor, ci și pentru binefacerile lor asupra pielii. Astfel, nu trebuia decât să amestece un măr bine zdrobit cu ulei de ricin și se forma o mască pe care și-o aplica pe față. Ăsta era momentul său de răsfăț: mere la interior și mere la exterior, transformându-și frumusețea în sănătate și sănătatea în frumusețe.

Astăzi totul a devenit mai ușor, iar tipurile de fructe sunt mult mai variate. Nu mai suntem nevoiți să ne cățărăm ori să ne aplecăm pentru a culege fructele de care avem nevoie, ci doar să facem o alegere înțeleaptă de pe rafturile din magazin. Și cu toate astea, de multe ori nu o facem. Trec zile întregi fără să mușcăm dintr-un fruct sau fără să folosim produse fără parabeni, cu parfum hipoalergic, atent alese, pe care nu mai trebuie să le „inventăm”, așa cum făcea bunica, ci care ne sunt oferite cu grijă. Astfel de produse în care-mi pun încrederea fac parte din gama gerovital happiness. Personal, am trecut prin toate cele trei faze, dar nu am știut la timp că se folosesc:

  • afine pentru ten mixt/ gras;3
  • zmeură pentru ten normal;2
  • caise pentru ten uscat.1

Trebuie să recunosc că a fost o perioadă destul de îndelungată în care mi-am neglijat sănătatea, fructele lipsind aproape cu desăvârșire din meniul meu. În schimb, n-aș fi putut să mă plâng de lipsa de coșuri. Aveam o grămadă, însă niciunul nu era plin cu fructe. Acest fapt mi-a dat de gândit și e motivul principal pentru care am reînceput o dietă din care nu lipsește salata de fructe: banane, portocale, kiwi, piersici, struguri sau orice altceva, au reușit să mă aducă pe linia de plutire. Efectul? Nu am mai răcit de multișor, iar problemele tenului s-au diminuat vizibil. Nu atât cât mi-aș fi dorit, însă. Se pare că nu e de ajuns să acționăm doar din interior, iar pe modelul înțelept împrumutat de la bunica, următorul pas în lupta cu problemele tenului e, în cazul meu, crema Color Control cu extract de zmeură și îmbogățită cu pigmenți naturali, care, sper eu, va elimina și aspectul de mască pe care fondul de ten se încăpățânează să-l provoace.

Încă visez la ziua în care voi avea curaj să ies din casă nemachiată. Ziua în care mă voi privi în oglindă, iar fața mea va căpăta un aspect luminos, fără contrast de pete roșiatice. Acum câteva zile aproximam că asta s-ar putea întâmpla abia după ce voi împlini vreo 35 de ani, caz în care, chiar dacă n-aș mai avea probleme cu tenul, aș avea riduri. Odată cu noua gamă de produse inspirate din natură, mi-am adus aminte că lumea asta e atât de complexă și atât de bine structurată, încât soluțiile tuturor problemelor tot acolo le găsim, întorcându-ne privirea spre o lume care și-a păstrat esența intactă și-n care sănătatea e un sinonim al frumuseții.

Eu am ales să-mi cultiv fericirea cu arome de zmeur, iar acum aștept cuminte prima recoltă.

Până atunci, pe tine ce aromă te face fericită?

farmec

*Articol fructificat cu ajutorul Spring SuperBlog 2015*

surse foto: tumblr.com

2 comentarii la “Frumuseţea între ieri şi azi

  1. abisurile
    Martie 11, 2015

    Tare faza cu cosurile ! Cat despre iesitul din casa nemachiata eu indraznesc doar in weekend cand am sanse mici sa ma intalnesc cu cunoscuti 😉

    Apreciază

  2. Natural
    Martie 11, 2015

    Hehehe, daca-ti lipseste cosul de fructe in interior, va fi vizibil la exterior 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la Martie 10, 2015 de în Spring SuperBlog 2015, SuperBlog şi etichetată , , , , , , , , , .
